Чек-ліст “22 тренди інтернет-маркетингу в 2022”

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

2022 рік вніс суттєві корективи в наші плані та взаємодію,

але ми все одно рухаємось вперед і разом на економічному фронті забезпечуємо тили та перемогу.

Тому слід ще раз проговорити про маркетингові тренди  цього року, щоб зробити все необхідне швидко і без помилок.

Стартуємо!

Але з початку хочу нагадати про наші
Telegram-канал (посилання “тиць”), де ми публікуємо цікавий контент,
• та про наш Instagram (посилання “тиць”), де й, крім іншого, можна побачити залаштунки нашої роботи та цікаві прямі ефіри.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

1. Відеомаркетинг

Протягом останніх 10 років відеомаркетинг впевненно йшов до того, щоб зайняти перше місце серед найбільш актуальних діджитал-трендів. І йому це вдалося, адже відеоформат зараз на піку популярності.

Відео дозволяє зі всіх боків продемонструвати переваги продукту чи послуги, збільшує залучення користувачів та пропонує один з найвищих показників конверсії серед всіх форм маркетингу.

Цього року маркетологи зроблять велику ставку на просування онлайн за допомогою відео та відкриють нові можливості вже знайомого тренду.

Відео — це не тільки звичні роліки на YouTube, трансляції в Facebook Live та прямі ефіри в Instagram. Це й персоналізована відеореклама, що інтегрована в електронні листи, shopabble-відео та цілі серії роліків з послідовним сторітелінгом.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

2. Tik Tok, Reels і Shorts

Якщо в минулому році хтось ще міг не сприймати Тік Ток всерйоз, то зараз для більшості очевидно, що цей додаток є по-справжньому потужний та актуальний інструмент для просування.

Його наслідують й інші платформи: Instagram просуває свою альтернативу Reels, YouTube запустив формат Shorts влітку 2021. Зрозуміло, що великі платформи впевнено роблять ставку на короткі відео.

Маркетологам варто вивчити особливості кожного майданчика та зробити свій вибір. Але в будь-якому  випадку варто звернути увагу на формат коротких відео, які тепер полюбляє не тільки молоде покоління.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

3. Інтерактивний контент

Геть нудний контент! Додавання інтерактивних елементів на сайт — чудовий спосіб залучити користувачів, зацікавити взаємодіяти з сайтом і донести до них ще більше інформації про бренд, продукт чи послугу.

Не варто зупинятися тільки на звичних варіантах, накшталт вікторин, конкурсів, опитувань, калькуляторів.

В 2022 можна розширити використання інтерактивного маркетингу за допомогою інструментів, що залучають: масок в Тік Ток, промоігор, подкастів або AR-технологій (технологій доповненої реальності).

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

4. Гейміфікація

Наше життя починається з гри, і гра супроводжує нас весь час. Маркетологи враховують цікавість користувачів до цього напрямку інтерактивного контенту та пропонують все більше нових і цікавих форматів, що пов’язані з іграми.

Гейміфікаціія — це тенденція цифрового маркетингу, що розвивається. Вона поєднує різні ігрові функції та спрощує взаємодію користувачів з сайтом чи додатком.

Захопливі ігри, квізи, ігрові програми лояльності та інші механіки збільшують залученість користувачів, спонукають їх довше залишатися на сайті, привертають увагу до продуктів чи послуг та утримують її.

А головне — успішно формують лояльність клієнтів.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

5. Віртуальна реальність

По-справжньому зацікавити людей стає все важче, тому цифровий маркетинг звертається до більш складних та незвичайних форматів.

Досягнення в області технологій дозволяють запропонувати авдиторії цікавий досвід віртуальної та доповненої реальності.

Маючи доступ до технологій VR та AR, бренди проводять екскурсії по об’єктах, знайомлять користувачів з виробництвом та створюють інтерактивні 3D-моделі, щоб клієнти могли досконально вивчити продукти.

AR вже використовується великими компаніями: Lamoda пропонує віртуальну примірку речей, а IKEA дає покупцям можливість за допомогою мобільного додатку ще до покупки побачити, як виглядатимуть меблів в їхній кімнаті.

Технології AR/VR стають більш доступними. І вже в 2022 ще більше компаній зможуть скористатися можливостями віртуальної та доповненої реальності.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

6. Штучний інтелект

Неможливо говорити про майбутнє, не загадавши при цьому про штучний інтелект. Вже зараз без нього неможливо керувати масивами даних.

Крім того, це одна з найцікавіших новинок, яку можна інтегрувати в платформи цифрового маркетингу.

Здатність збирати та аналізувати інформацію з великої кількості джерел робить штучний інтелект безцінним інструментом для маркетолога. Його можна використовувати для збору даних, оцінки поведінки клієнтів, аналізу шаблонів пошуку та розуміння переваг авдиторії, а також для підбору інфлюєнсерів та постійного зв’язку зі споживачами.

Варто також згадати чат-боти, які вже зараз ґарантують зворотній зв’язок від компанії в будь-який час. В майбутньому вони стануть ще розумнішими, а відповідно, й більш корисними та популярними.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

7. Омніканальний маркетинг

Сучасні споживачі по-різному використовують цифрові медіа, але більшість з них все більш активно переключається між каналами при взаємодії з брендом. Тому омніканальний маркетинг залишається в списку актуальних практик.

Цей підхід, що зв’язує кілька каналів комунікації з клієнтом, дозволяє перетворити досвід користувача в безперервну історію без втрати контексту та пропонує споживачам повністю безшовний та інтегрований шлях покупок від першої точки дотику до останньої.

Всі канали працюють разом, формуючи єдиний меседж, послідовний досвід та чітке представлення про бренд, послугу або компанію в цілому.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

8. Візуальний пошук

Користувачі поступово звикають, що тепер можуть просто завантажувати зображення та отримувати інформацію про те, що їх цікавить, за допомогою картинки або світлини, не вводячи при цьому текстовий запит в Google. 

Коли користувач шукає продукт таким чином, пошукові системи пропонують йому дані, місця покупки та схожі товари.

Google Об’єктив, Pinterest Lens та інші подібні інструменти пошуку перетворюють камеру користувача в пошукову строку і роблять шопінг більш ефективним.

Технології візуального пошуку розвиваються, його популярність зростає, тому в 2022 варто підлаштуватися і під цей формат.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

9. Голосовий пошук

Бесіди зі всілякими Сірі та Алісами стають частиною повсякденного життя. Пошук через цифрових помічників набирає оберти.

Популярність голосового пошуку вже призвела до одного з наймасштабніших зрушень у використанні пошукових слів і заставила компанії по-новому заговорити з клієнтами.

Коли користувач використовує цифрового асистента, він формулює запит не так, як в текстовому форматі. І це і зараз рекомендується враховувати при створенні контенту.

Важливо обирати ключові слова на основі питань, які люди можуть поставити Сірі чи Алісі, оскільки тенденція розвитку голосових помічників не збирається уповільнюватися.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

10. Ностальгічний маркетинг

Цей вид маркетингу звертається до почуттів авдиторії, що відчуває, що “раніше було краще”, і повертає її до теплих спогадів.

Ностальгічний маркетинг використовує впізнавані тенденції минулого, щоб привернути увагу споживачів.

Віддати данину поваги стилю 80-х, згадати 90-ті або задіяти яскраві елементи початку 2000-х?

Ностальгічний маркетинг відкриває широкі можливості для створення стилізованих відео та оригінального фотоконтенту, дозволяє нагадати про минулі кейси, повернути до життя стару упаковку та пограти з епохою, що близька до цільової авдиторії.

Використовуючи цей інструмент сьогодні, можна залучити нових клієнтів і в той же час повернути лояльність колишньої авдиторії.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

11. Користувацький контент

Користувацький контент (це те, що позначається терміном UGC User-generated content). Свого часу він пішов від “сарафанного радіо” і не є новим. Однак в 2022 він все ж посяде важливе місце у світі цифрового маркетингу.

Старий і добре знайомий напрямок знайде нове життя: правила, що з’явилися під час пандемічних обмежень, а особливо часто неможливість живого спілкування під час війни, ці правила привчили споживачів частіше звертатися до відгуків та думки оточуючих, а не тестувати продукт самостійно перед купівлею.

Навіщо перевіряти річ, якщо можна знайти думки тих, хто вже це зробив? Варто зауважити, що цього року залишиться актуальним користувацький контент найрізноманітнішого формату: коментарі до постів та заяв бренду, тексту та відео користувачів в соцмережах, огляди, відгуки й рецензії в блогах, оцінки на таких платформах, як TripAdvisor, Yelp та інші.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

12. Інфлюєнсери та блогери

Маркетингу впливу постійно прогнозують спад, однак він впевнено тримається в списку ключових напрямків. В подібного типу просування теж є кілька різновидів: робота з зірками, комунікація через блогерів або співробітництво з мікроінфлюєнсерами, що стає все більш актуальним. 

Щоб інфлюєнс-маркетинг був ефективним, не завжди потрібно працювати зі знаменитістю першої величини або місцевим героєм. Головне — щоб цінності, стиль та місія бренду та лідера думок співпадали.

Цей вид маркетингу відомий давно, але в ньому постійно з’являються нові правила. Тому в 2022 варто подивитися на співробітництво з лідерами думок свіжим поглядом. Тим більше, що й самі лідери думок суттєво змінилися.

Маркетинг впливу працює і його точно не можна скидати з рахунків в найближчому майбутньому. Бо він дозволяє брендам органічно та ненав’язливо спілкуватися зі своїми клієнтами через когось, кому вони довіряють.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

13. Персоналізація

Сьогодні контент оточує нас всюди, і щоб він виокремлювався від “шуму”, необхідна стратегія, що враховує персоналізацію.

Контент має бути орієнтований на конкретного клієнта, якого потрібно залучити, інакше повідомлення втратиться серед постійно зростаючого потоку інформації.

Ексклюзивні пропозиції новим відвідувачам сайту, персоналізовані рекомендації при купівлі, індивідуальний контент — це все допомагає покращити взаємодію зі споживачами.

Люди звикли, що реклама в мережі Інтернет відповідає їхнім смакам, інтернет-магазини знають, які речі їм сподобалися, а Netflix та Megogo рекомендують фільми з урахуванням їхніх інтересів.

В 2022 і далі варто аналізувати дані, оновлювати портрети цільової авдиторії та пропонуватиспоживачам те, що вони хочуть.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

14. Інтеграція соцмереж та електронної комерції

Чи замінять соціальні медіа інтернет-магазини? Перші кроки в цьому напрямку вже зроблені.

Соціальні мережі продовжують розвивати інфраструктуру e-commerce та стають майданчиками для зростання авдиторії брендів.

Популярні платформи розширюють функціональність покупок, наприклад, Facebook Shops та Instagram Shopping вже показали можливості віртуальної вітрини. Тік Ток підхопив цю ініціативу та оголосив про партнерство з Shopify. Ця тенденція може подарувати нам в 2022 нові види просування та реклами.

Тому варто уважно слідкувати за розвитком цього напрямку.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

15. Інтеграція онлайн та офлайн досвіду

Один важливих трендів діджитал маркетингу на 2022 — глибока інтеграція онлайн та офлайн досвіду. Пандемія різко змінила правила гри, примусивши багатьох розширити цифрову присутність, щоб залишатися на ринку.

Досвід 2022 та численні повітряні тривоги в усіх куточках України, коли жоден магазин в офлайн не працює, тільки підкріпив цю тенденцію.

З 2020 кількість онлайн-покупок суттєво зросла. Так, це не означає, що люди навіть під час війни перестануть ходити в звичайні магазини. Багато споживачів і далі віддають перевагу вивчати та оцінювати товари особисто. Тому бренди, що працюють і онлайн, і офлайн, мають скоригувати свою маркетингову стратегію, щоб скористатися перевагами зростаючої цифровізації.

Межа між онлайн та офлайн стирається. Клієнт може почати процес купівлі через мобільний додаток, а забрати товар в в офлайн-магазині; або вивчити продукт в залі крамниці, поговорити з консультантами, а потім зробити онлайн-замовлення з доставкою або самовивозом зі зручної точки.

Потрібно враховувати інтеграцію онлайн та офлайн каналів, щоб створювати максимально ефективну стратегію.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

16. Співробітництво з некомерційними організаціями

Згідно даних Ernst and Young, 69% споживачів в інших країнах, і 92% опитаних нами в Україні в квітні 2022 дотримуються думки, що бренду мають змінювати світ на краще

Сьогодні, під час війни, це взагалі є життєво необхідним. Кожен з нас намагається допомогти армії та волонтерам всім, чим тільки є змога.

Цікаво, але 83% молодих людей віком 20-25 років хочуть, щоб цінності компаній, які вони обирають, співпадали з їхніми особистими.

81% опитаних нами, і це майже співпадає зі свіжими іноземними дослідженнями, готові підтримувати соціально відповідальний бізнес, що публічно заявляє про свої позиції.

Це було важливим і до війни, а тепер співробітництво з некомерційними організаціями та волонтерами стає життєво важливим, а цифрові інструменти допомагають зробити подібні взаємодії прозорими та відкритими, збільшити довіру авдиторії та створити по-справжньому корисні проєкти.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

17. Відкритість та чесність бренду

Пройшли часи ідеальних, відточених постів та бездоганно підібраної естетики. Все частіше люди чекають автентичності та чесності від брендів, за якими вони слідкують.

Споживачі хочуть зазирнути за лаштунки та побачити, що за брендом стоять реальні люди, відчути зв’язок людини та бізнесу.

Компанії можуть показати справжню діяльність, відкрити свої сильні боки та недостатки, побудувати комунікацію без перебільшень та ділитися справжніми фактами, щоб збільшити довіру авдиторії та отримати конкурентну перевагу.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

18. Соціально-політична відкритість бренду

Один з найважливіших аспектів 2022. Межі чутливих тем під час війни стали тонкими, як ніколи. Проте й стояти осторонь, роблячи вигляд, що нічого не відбувається фізично неможливо.

Балансувати на межі, роблячи при цьому акцент на мотивацію (мотивацію тримати економічний фронт, мотивацію допомагати тим, хто потребу цього просто зараз тощо).

Бути корисним та соціально-відповідальним зараз особливо важливо не тільки для пересічних громадян, але й для брендів в першу чергу.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

19. Альтернатива cookie-файлам

Google майже на два роки переніс блокування файлів cookie в Chrome, але все ж планує відмовитися від них до кінця 2023.

Відстеження за допомогою файлів cookie мало велике значення для багатьох рекламодавців та компаній, однак питання конфіденційності користувачів стало більш важливим.

Тепер маркетологам доведеться шукати нові інструменти.

Припинення використання сторонніх файлів cookie вплине на всіх в рекламному світі. Традиційні стратегії цифрової реклами та монетизації стануть менш ефективними та можуть взагалі перестати працювати.

Очікується, що спеціалісти з маркетингу активізують зусилля зі збору та використання власних даних. Збільшиться важливість інформації, яку предоставляють бренду споживачі напряму. В тому числі такими способами, як опитування та вікторини (ще одна причина, чому варто врахувати тренд на гейміфікацію).

Інструменти CRM та інтерактивні механіки стануть ключем до успіху в маркетингу, як тільки сторонні файли cookie перестануть підтримуватися.

В 2022 з’являться нові інструменти, розроблені з урахуванням ініціатив з захисту конфіденційності. Тому варто бути готовими до великих змін в сфері цифрового маркетингу.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

20. Фокус на смартфонах

Ми попереджали про це ще в 2014, але в 2020 це сталося. Зі зниженням використання комп’ютерів та високою популярністю смартфонів все більше веб-сайтів створюється з дизайном, що орієнтований на мобільні пристрої.

При розробці сайту дуже важливо, як він відображається на маленьких екранах. Тепер ключова задача є забезпечити максимальну зручність для мобільних користувачів, а також увімкнути зручні функці. Наприклад, навігація, що оптимальна для сенсорного екрану, оптимізовані навігаційні меню, менш об’ємний текстовий контент, голосові можливості.

Сайт і далі має правильно працювати і на комп’ютерах, на великих екранах, але смартфони вже третій рік на першому плані. Саме зі смартфонів зараз йде дві третини трафіку.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

21. Оновлення під час кризи та війни

Криза, що пов’язана з пандемією, суттєво вплинула на сферу цифрового маркетингу. А війна, що прийшла до нас в лютому, зруйнувала логістичні ланцюжки та значно, хоч і ситуативно, але впливає на користувацький попит в певні моменти.

Уроки, які вивчили маркетологи зараз, допоможуть зробити майбутню роботу ще більш ефективною.

По-перше, стало зрозумілим, як важливо зберігати гнучкість та готовність змінювати навіть круту стратегію через непередбачені обставини. Необхідно періодично передивлятися та оновлювати поточний план, враховуючи всі останні зміни.

По-друге, зараз чудовий час, щоб детально вивчити, наскільки змінилися потреби цільової авдиторії.

У ситуації, що склалася, варто перевірити, чи й зараз актуальним є співробітництво з обраними раніше інфлюєнсерами, проаналізувати всі задіяні інструменти, оцінити ефективність роботи в мережі Інтернет і, можливо, навіть глобально передивитися робочі цілі та орієнтири.

Чек-лист "Маркетингові тренди в 2022"

22. Якісний контент

В гонитві за трендами, іноваціями та модою важливо не забувати, що якість контенту стабільно займає ключове місце в просування продуктів та формуванні лояльності авдиторії до бренду.

І навряд чи щось в найближчому майбутньому стосовно цього зміниться.

Пошукові системи і далі надаватимуть пріоритет якісному контенту та корисним посиланням при ранжуванні сайтів та виводу результатів пошуку.

Як би не змінювався світ, але актуальний, цікавий та інформативний контент завжди залишається важливою опорою будь-якої маркетингової стратегії.

macbook, laptop, ipad-624707.jpg

• cтворити сайт для вашого бізнесу;

• просувати ваші акаунти в соціальних мережах, збільшуючи лояльність клієнтів та продажі;

• зробити вибуховий ріст продажів завдяки просуванню вашого бізнесу мережі Інтернет і багато іншого.

Створимо разом міцні тили економічного фронту. 

30%  чистого прибутку компанії YourWings розподіляється в рівних долях і відправляється на користь ЗСУ та волонтерських організацій.

Зв’яжіться з нашим спеціалістом. Заповніть для цього форму зворотнього зв’язку

І наостанок знову хочу нагадати про наші

Telegram-канал (посилання “тиць”), де ми публікуємо цікавий контент,
• та про наш Instagram (посилання “тиць”), де й, крім іншого, можна побачити залаштунки нашої роботи та цікаві прямі ефіри.